2024 Easter time in Greece

2024 Easter time in Greece

During Easter time in Greece, travelers are likely to hear typical phrases used in greetings.

OT60 by Omikron Yachts: Sustainable navigation

OT60 by Omikron Yachts: Sustainable navigation

The OT60 by Omikron Yacths proposes a simpler vision of sustainability.

9th Mediterranean Yacht Show: The show goes on

9th Mediterranean Yacht Show: The show goes on

As the largest crewed yacht charter show globally, MEDYS is a staple on the international yachting agenda.

Brabus Shadow 1200 Sun-Top Phantom Gray Signature Edition

Brabus Shadow 1200 Sun-Top Phantom Gray Signature Edition

This exclusive superboat promises to transform every moment on the water into an unforgettable journey.

9th Mediterranean Yacht Show: Celebrating at MEDYS 2024

9th Mediterranean Yacht Show: Celebrating at MEDYS 2024

Once again, MEDYS shines the international spotlight on Greece.

Baglietto launches Barbara Anne

Baglietto launches Barbara Anne

Italian Boat Builder Baglietto's intense launching season continues at full speed.

Swan 88: The first hybrid electic propulsion yacht by Swan has been launched

Swan 88: The first hybrid electic propulsion yacht by Swan has been launched

The first unit of the Swan 88 with hybrid electric propulsion, has been launched at the Boatbuilding Technology Centre

Skipper ONDECK #073 | Spring Special is out!

Skipper ONDECK #073 | Spring Special is out!

Project Reverie is a concept meticulously crafted by Winch Design for Oceanco’s Simply Custom 80m initiative.

Previous Next Play Pause
2024 Easter time in Greece 2024 Easter time in Greece
OT60 by Omikron Yachts: Sustainable navigation OT60 by Omikron Yachts: Sustainable navigation
9th Mediterranean Yacht Show: The show goes on 9th Mediterranean Yacht Show: The show goes on
Brabus Shadow 1200 Sun-Top Phantom Gray Signature Edition Brabus Shadow 1200 Sun-Top Phantom Gray Signature Edition
9th Mediterranean Yacht Show: Celebrating at MEDYS 2024 9th Mediterranean Yacht Show: Celebrating at MEDYS 2024
Baglietto launches Barbara Anne Baglietto launches Barbara Anne
Swan 88: The first hybrid electic propulsion yacht by Swan has been launched Swan 88: The first hybrid electic propulsion yacht by Swan has been launched
Skipper ONDECK #073 | Spring Special is out! Skipper ONDECK #073 | Spring Special is out!

BOOT 2013

boot 2

Η μεγαλύτερη indoor Ναυτική εκδήλωση στην Ευρώπη. Το πιο πλήρες Boat Show και κατά τη γνώμη μου το πιο ισορροπημένο στη λογική ότι δεν τοποθετεί στην πρώτη γραμμή την εγχώρια παραγωγή όπως ο μεγάλος ανταγωνιστής, η Γένοβα, που εκ των πραγμάτων θέτει σε πρώτο πλάνο την Ιταλική αγορά.

Η ΒΟΟΤ προσφέρει μια πιο παραστατική εικόνα της αγοράς, έχοντας στο κατάλογο των εκθετών της επωνυμίες, φίρμες, ναυπηγεία και βιοτεχνίες μικρότερης εμβέλειας προερχόμενα από την κεντρική και βόρεια Ευρώπη, πέραν δηλαδή από τις λεγόμενες «κοσμοπολίτικες» εταιρείες και Ομίλους – αυτές που συμμετέχουν σε μεγάλο αριθμό εκδηλώσεων. Επίσης, επιτρέπει και ευνοεί την υψηλή επισκεψιμότητα από τις γειτονικές χώρες λόγω της γεωγραφική θέσης. Πρακτικά, αποτελεί μια ζωντανή πλατφόρμα επικοινωνίας των παραγωγικών δυνάμεων της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης και ένα αντίβαρο στη Μεσογειακή εκθεσιακή δραστηριότητα. Στον ευρωπαϊκό χάρτη των ναυτικών εκδηλώσεων, η BOOT αναπαριστά αναπόσπαστο στοιχείο του πάζλ της οικονομίας του κλάδου των σκαφών, της Θαλάσσιας αναψυχής και των σπορ.

ΒΟΟΤ 2013 

Πλούσιο, πληθωρικό, εξαιρετικά οργανωμένο σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα όπως θα δούμε, τόσο για τον εκθέτη – επαγγελματία όσο και τον επισκέπτη. Για τη φετινή σαιζόν ήταν η Εκδήλωση με τη μεγαλύτερη κινητικότητα στην Ευρώπη. Εφέτος οι πύλες του εκθεσιακού κέντρου «MESSE Dusseldorf» άνοιξαν για το κοινό στις 19 Ιανουαρίου και για τις επόμενες 9 ημέρες τα φώτα της δημοσιότητας ήταν στραμμένα στη ΒΟΟΤ. Περισσότεροι από 1300 δημοσιογράφοι εκπροσωπώντας διαφορετικά Μέσα ήταν παρόντες για να μεταδώσουν τις εξελίξεις και να καταγράψουμε τις νέες τάσεις. Ανάμεσά τους, το μόνο ελληνικό Μέσο που (ξανά)καταχωρήθηκε στα μητρώα του Γραφείου Τύπου, το ανά χείρας ή επί της οθόνης Skipper ONDECK.
Η φετινή εκδήλωση κατέγραψε μικρή μείωση στην επισκεψιμότητα σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω της χιονόπτωσης και των χαμηλών θερμοκρασιών που σημειώθηκαν το πρώτο Σαββατοκύριακο με αποτέλεσμα κομβικά αεροδρόμια να ματαιώσουν τις πτήσεις. Σε αυτό να προστεθεί και μια απεργιακή κινητοποίηση στο αεροδρόμιο της πόλης. Θέματα τα οποία ξεπεράστηκαν με το δεύτερο Σαββατοκύριακο να επικρατεί το αδιαχώρητο επαναφέροντας καλές εποχές του παρελθόντος. Συγκεκριμένα από τη φετινή BOOT, σύμφωνα με τη καταμέτρηση των οργανωτών, πέρασαν 226.300 επισκέπτες, σημειώνοντας μείωση της τάξης των 8% σε σύγκριση με την εκδήλωση του 2012, χωρίς αυτό να δημιουργεί ποιοτική διαφορά.
Αναφορικά με τις συμμετοχές, ο κατάλογος των εκθετών συμπληρώθηκε από 1674 εταιρείες προερχόμενες από 63 διαφορετικές χώρες δείχνοντας τον διεθνή χαρακτήρα της Έκθεσης.

boot 3

Πανοραμικά της Έκθεσης

Στη φετινή εκδήλωση έγινε χρήση του συνόλου του Εκθεσιακό κέντρου MESSE με 17 στέγαστρα (Halls) που το καθένα αποτελούσε διαφορετικές θεματικές ενότητες. Εξετάζοντας πανοραμικά το εκθεσιακό σύμπλεγμα αντιστοιχεί ένα ζωντανό ανάγλυφο καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα του θαλάσσιου στερεώματος. Οφείλουμε να πούμε ότι στη Boot εκτυλίσσονται εκθέσεις μέσα στην ίδια την έκθεση όπως το Dive Show ή το τμήμα Θαλάσσιου Τουρισμού (Water Tourism). Οι επισκέπτες έχουν τη ευκαιρία να δουν από κοντά ανά κατηγορία, μηχανοκίνητα μικρής και μεσαίας κατηγορίας, Motor Yachts (μεγάλη κατηγορία <12μ.) καθώς και ένα Superyacht Show με εκπροσώπους ναυπηγείων που ειδικεύονται στη κατασκευή μεγάλων σκαφών καθώς και τεχνικά γραφεία, σχεδιαστές, εμπειρογνώμονες, γραφεία Διαχείρισης κλπ. Σε περίοπτη θέση ήταν τα ιστιοπλοϊκά σκάφη τα οποία κατέβαλλαν 3 στέγαστρα ενώ μεγάλη ποικιλία είδαμε σε αξεσουάρ, είδη ρουχισμού, θαλάσσια σπορ, είδη αλιείας, καθώς και τμήμα με εξοπλισμό μαρινών ή κλασσική ναυπηγική κλπ.

Η Ελληνική παρουσία

Συνεπείς στο ραντεβού τους ήταν ορισμένες Ελληνικές εταιρείες, άλλες μέσω αντιπροσώπου, άλλες με ιδίες δυνάμεις. Η Boot αποτελεί παραδοσιακά πόλο έλξης και μια γόνιμη πλατφόρμα συναλλαγής για τους έλληνες κατασκευαστές ή ιδιοκτήτες επαγγελματικών σκαφών δεδομένου της υψηλής επισκεψιμότητας και λόγω της φύσης της έκθεσης. Συγκεκριμένα, εφέτος συμμετείχαν 11 έλληνες εκθέτες με απ' ευθείας ανάθεση, κυρίως από το τμήμα του θαλάσσιου τουρισμού όπως η Kiriacoulis Mediterannean, η Aegean Sea, Ionian Charter κλπ. ενώ από τους κατασκευαστές είδαμε την Karel Boats με έδρα τη Πάτρα και μέσω αντιπροσώπων την Technohull και την Drago. Τελευταία στιγμή αποφασίστηκε και η συμμετοχή της Ελληνικής Ένωσης Μαρινών γεγονός που μας χαροποίησε ειδικά σε αυτές τις συγκυρίες. Σημαντική υποστήριξη οφείλουμε να πούμε ότι παρείχε πριν - κατά τη διάρκεια και μετά, ο Έλληνας αντιπρόσωπος της BOOT, κ. Πέτρος Μιχελιδάκης.

Η διεθνής παρουσία

H BOOT αφιερώνει ένα ολόκληρο τμήμα στο Θαλάσσιο τουρισμό (Water Tourism) στο οποίο λαμβάνουν μέρος οι Εθνικοί Οργανισμοί Τουρισμού με τα Εθνικά τους περίπτερα προκειμένου να προβάλλουν την χώρα, τις υπηρεσίες, τους προορισμούς, τα προϊόντα. Ανάμεσα στους εκθέτες συμμετέχουν και άλλοι φορείς πέραν των Εθνικών, όπως Περιφέρειες, νησιωτικά συμπλέγματα ακόμη και έργα προς ανάπτυξη. Οι θεσμική παρουσία πλαισιώνεται από ιδιωτικές εταιρείες μίσθωσης (chartering) σκαφών αναψυχής, θαλάσσια σπορ, ταξιδιωτικές υπηρεσίες και λοιπές σχετικές υπηρεσίες κλπ. Κατά τη διάρκεια της Έκθεσης περνούν δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες με συγκεκριμένο ενδιαφέρον και ως εκ τούτου δυνητικοί πελάτες. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι πράκτορες και τουριστικά γραφεία βρίσκουν τον κατάλληλο χώρο και χρόνο για σημαντικά ραντεβού και κατ' επέκταση στη δημιουργία προϋποθέσεων για κερδοφόρες συνεργασίες και φυσικά στην ανάπτυξη σχέσεων.
Φέτος, περισσότερο από ποτέ, η Ελλάδα είχε την ανάγκη μια οργανωμένης και θεσμικής παρουσίας κυρίως για να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα αναφορικά με την ομαλότητα και τη κοινωνική σταθερότητα. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι στη συνείδηση πολλών ξένων, η Ελλάδα δεν αποτελεί πλέον έναν ασφαλή προορισμό. Τα τελευταία δύο χρόνια η χώρα μας έχει κάνει εκατοντάδες πρωτοσέλιδα σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας, έχει απασχολήσει πολλά οικονομικά και ενημερωτικά δελτία σε τηλεοπτικά κανάλια. Η πικρή πραγματικότητα είναι ότι έχουμε κάνει ότι μπορούμε για να τροφοδοτούμε τα ξένα Μέσα Ενημέρωσης με εικόνες από αυτοκινητιστές που κλείνουν τους δρόμους στο λιμάνι, επεισοδιακές νύχτες με καπνούς και δακρυγόνα στο κέντρο της πρωτεύουσας ή ακόμη και το κλείσιμο της Ακρόπολης. Με δεδομένο ότι η κακή φήμη τρέχει με μεγάλες ταχύτητα – σίγουρα πιο γρήγορα από το καλό – οι καλά οργανωμένοι ανταγωνιστές μας όπως η Κροατία και η Τουρκία έχουν αποκτήσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια προσελκύοντας ορδές τουριστών με ενδιαφέρον στο Ιόνιο ή το Αιγαίο.
Επιπλέον η ελληνική θεσμική απουσία δρα αρνητικά σε πολλαπλά επίπεδα και σε βάθος χρόνου. Ένας ξένος πράκτορας σε κάθε ευκαιρία εκμεταλλεύεται προς όφελός του το κενό με προτάσεις – συστάσεις σε πελάτες όπως «θα πάτε φέτος στην Ελλάδα; εκεί έχει εμφύλιο πόλεμο». Τούτο μπορείτε να το πολλαπλασιάσετε και να δείτε την κλίμακα ζημιάς που υφίσταται ο ελληνικός τουρισμός. Εν τάχει, δεν απορούμε για τη μείωση του εισερχόμενου τουρισμού και σε ποιες χώρες θα κατευθυνθούν. «Δύσκολα προσεγγίζουμε επισκέπτες. Δείχνουν αρνητικοί όταν τους προτείνουμε ως προορισμό την Ελλάδα» θα μάς πει ο κ. Άρης Λιάπης, υπεύθυνος της Sail Aegean, εταιρείας με έδρα το Βέλγιο και βάση στο Βόλο. «Δείχνουν απρόθυμοι να ακούσουν για την Ελλάδα, έχουμε σχηματίσει πολύ αρνητική εικόνα». Στον αντίποδα αυτού βρίσκεται η καλά οργανωμένη Κροατία με μεγάλο stand με ψηφιακές απεικονίσεις, ενημερωμένο έντυπο υλικό, πρόθυμο προσωπικό να εξυπηρετήσει και να προωθήσει τις ακτές της και το θαλάσσιο τουρισμό. Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν φέτος και η Τουρκία. Με πληθωρική παρουσία, περίπτερο με μεγάλο εκτόπισμα σε δύο διαφορετικά σημεία του χώρου καθώς και υπερμεγέθη αναρτημένα σύμβολα με λογότυπα της χώρας. Οι Τούρκοι έχουν αναπτύξει βάσει στρατηγικού σχεδίου την προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού και έχουν κερδίσει έδαφος, τόσο που τους καθιστά πρωταγωνιστές.

Η Ελληνική απουσία

Το επιτελείο του ΕΟΤ δεν προχώρησε σε ελληνική αποστολή λόγω αυξημένου κόστους – όπως δήλωσαν. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες υπήρξαν ευέλικτες προτάσεις με διαφορετικά κοστολόγια ακόμη και 10 φορές μειωμένο από το αρχικό ποσό προκειμένου η χώρα να μην στιγματιστεί από την παντελή απουσία. Είναι ασφαλώς προτιμότερη μια χαμηλού προϋπολογισμού συμμετοχή με εύστοχο υλικό από ένα μεγάλο κενό. Να θυμίσω ότι στη ίδια έκθεση, το 2005, η Ταϊλάνδη συμμετείχε με ένα μικρό αλλά καλαίσθητο περίπτερο της με στόχο την προσέλκυση τουριστών μετά το τσουνάμι για ανάκαμψη και ανοικοδόμηση. Στη πράξη, και η χώρα μας έχει υποστεί τσουνάμι οικονομική φύσης με τη διαφορά ότι οι κάτοικοι του «ρετιρέ» δεν έχουν επηρεαστεί.
Παρά τις προτάσεις από διαφορετικές πλευρές την έμφαση που έχουμε δώσει και ενημερώσει για την ανόρθωση του κλάδου ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού δεν συγκινήθηκε αφήνοντας να διαιωνίζεται η τσαλακωμένη εικόνα της χώρας σε ένα ποιοτικό κοινό και τουρίστες υψηλού εισοδήματος. Επιπλέον, η απουσία ευνοεί το γόνιμο έδαφος για πολλά και διαφορετικά σενάρια εκ μέρους των ανταγωνιστών όπως «η Ελλάδα είναι σε κώμα, στην Έκθεση θα έρθει;*».
Οφείλω να πω ότι έχουμε αποστείλει στο Υπουργείο Τουρισμό το πλάνο για τα Ναυτικά Σαλόνια, έχουμε κοινοποιήσει όλα μας τα ρεπορτάζ και υπογραμμίσει τη σπουδαιότητα τους για τον ποιοτικό εισερχόμενο τουρισμό. Ωστόσο, η αδιαφορία είναι αυτό που χαρακτηρίζει την ομάδα της κ. Όλγας Κεφαλογιάννη έως τώρα. Ομολογώ μια συστηματική αποστροφή για μια ουσιαστική μελέτη για τα οφέλη του Θαλάσσιου Τουρισμού. Από τη μεριά μας – επειδή δεν ζούμε στο «ρετιρέ» αλλά μέσα στο τσουνάμι έχουμε δηλώσει πρόθυμοι για εθελοντική δράση αναφορικά με την επικοινωνιακή στήριξη από πέρυσι το Μάιο. Δεδομένο θεωρώ, ότι η χώρα, εφέτος είχε δυνατότητα να δώσει το παρόν στη BOOT όπως δεδομένο θεωρώ ότι η θάλασσα και ο τουρισμός αποτελούν τα εναπομείναντα οχήματα ανάπτυξης της χώρας.

boot 1

Μερικές Σκέψεις

Συνομιλώντας με υπάλληλο του Τουρκικού Οργανισμού Τουρισμού ως Ισπανός, τον βρήκα ιδιαίτερα φιλικό και προσήνη, με ενημέρωσε μεταξύ άλλων για τα ελληνικά νησιά, τις αρχαιότητες, με εφοδίασε με οπτικοακουστικό υλικό CD - DVD, με αναμνηστικά της κόκκινης ημισελήνου και με διαβεβαίωσε ότι παραμένει πάντα πρόθυμος να με εξυπηρετήσει. Αισθάνθηκα ότι προωθεί με έγνοια και αληθινό ενδιαφέρον κάτι δικό του. Κατ' ουσία δεν υπάρχει κάτι πιο προσωπικό από την ίδια τη χώρα. Η συμπεριφορά του προαναφερθέντος κρίνω ότι είναι ζήτημα παιδείας και όχι κόστους. Προάγει και προασπίζεται την χώρα του και κατ' επέκταση την εγχώρια οικονομία. Ο ίδιος αντιλαμβάνεται την ύψιστη σημασία τους «εμείς» και πως συνδέεται το ομαδικό από το ατομικό. Διαμετρικά αντίθετα θεωρώ μετά λύπης ότι βρίσκεται η Ελλάδα, με πληθώρα περιστατικών που υμνούν το ιδιωτικό. Εφέτος η Τουρκία είχε περίπτερο και στο Dive Show προωθώντας ένα άλλο τομέα – εξ ίσου σημαντικό- το καταδυτικό τουρισμό. Ασφαλώς οι προορισμοί αφορούν και το Αιγαίο και σημεία εντός της ελληνικής επικράτειας.

Η χώρα μας αποτελεί δελεαστικό προορισμό και έχει αυξημένη ζήτηση. Αυτό δεν φτάνει για να μας διασφαλίσει μια ισχυρή τοποθέτηση σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Οι γείτονες έχουν αντιληφθεί την σπουδαιότητα και δεν χάνουν ευκαιρία. Επαναλαμβάνω ότι η απειλή είναι τόσο κοντά που στο μέλλον η Ελλάδα δεν θα έχει θάλασσα όσο μοναδική και να είναι. Και είναι κρίμα.

 

Latest News

Lifestyle


NEW LAUNCHES

Events & Regattas

INEOS Britannia reveal RB3 before dawn

The boat that all British fans hope will have the best chance of winning the...

Superyacht Cup Palma 2024: Anticipation and entry list grows

With just two months to go to the start of Superyacht Cup Palma 2024, new...

Margetis Maritime joins the Mediterranean Yacht Show 2024

The Margetis Maritime company will participate as an exhibitor at the Mediterranean Yacht Show, which...

YACHT & DESIGN

Noir: Royal Huisman announces a record-setting sloop

With the new contract for Project 411, Dutch custom superyacht builder Royal Huisman enters record...

Project Supernova: New 60m explorer on a proven platform

Vripack presents Project Supernova, a new 60m explorer with a reshaped bow, refined exterior styling...

Nauta XP75: More than a dream motor yacht

Clean and contemporary design, with 2 helipads and 3 pools and energy efficient for long...

New Yachts

Brabus Shadow 1200 Sun-Top Phantom Gray Signature Edition

This exclusive superboat promises to transform every moment on the water into an unforgettable journey.

Baglietto launches Barbara Anne

Italian Boat Builder Baglietto's intense launching season continues at full speed.

The new Gozzo 38 Cabin touches the sea

The long-awaited cabin version of the Apreamare Gozzo has been launched.

LUXURY & STYLE

Maserati MSG Racing joins forces with Bianchet

Maserati MSG Racing to push boundaries in style and performance forward with Bianchet.

Tudor goes pink with Inter Miami CF

Tudor is now the Official Timekeeper of Inter Miami CF.

New Speedmaster Chronoscope Marks 100 Days to Paris 2024

The Olympic Games Paris 2024 begins in just 100 days.

Owner's Car

75 years of Porsche sports cars

75 years of Porsche sports cars

In 1948, Ferry Porsche realised his dream of a sports car: with his team, he...

The new Porsche 718 Style Edition models

Presenting the new Porsche 718 Style Edition models

Fresh colours and harmonious contrast packages characterise the new Porsche 718 Boxster Style Edition and...

Porsche Clubs: Celebrate 70th anniversary

Porsche Clubs: Celebrate 70th anniversary

The Porsche brand has always brought people together all over the world.